אקנה – מה שאתם חייבים לדעת!

אקנה היא אחת ממחלות העור הנפוצות ביותר, מוכרת בעיקר בקרב קהילת המתבגרים, אך לא בהכרח רק אצלהם – גם אצל נשים בתקופות הורמונליות, גברים, בני הגיל השלישי ואף תינוקות עשויים להופיע הפצעונים המציקים הללו.

מהם הסימפטומים של מחלת העור?

הסימפטומים / התסמינים אינדיבידואלים בין אדם לאדם לצד תלות בחומרת המחלה. במרבית המקרים, "פצעי הבגרות" מופיעים באזור הפנים, הגב והחזה. סבירות נמוכה אך קיימת היא הופעת האקנה גם באזור הצוואר, הזרועות והכתפיים.

  • הופעת פצעונים עם מוגלה
  • נקבוביות סגורות (ראשים לבנים)
  • ראשים שחורים
  • פיגמנטציה על העור – כתמים על העור

אקנה וחצ'קונים – עשה ואל תעשה

כיצד ניתן להתמודד או להימנע ככל הניתן מהופעת אקנה וחצ'קונים על פני עור הפנים והגוף? מהם הגורמים לכך?

ראשית, מומלץ להימנע מגירוד הפצעונים, הימנעו מלפוצץ אותם או ללחוץ עליהם, שמא עשויות להתפתח אינפקציות וצלקות בעקבות כך, ואף להחמיר את המצב. 

ניתן לטפל גם בצורה טבעית שאינה רק דרך מתן כדורים, ניתן להשתמש בקרמים ומשחות המתאימות לטיפול ומכילות חומצה רטינואית שמטרתה להביא לשבירת החסימה של בלוטת החלב ע"י הפחתה וצמצום של הנקודות השחורות והלבנות, מהם נגעי האקנה למעשה מתפתחים.

הקפידו על תזונה נכונה ובריאה, המכילה גבינות רזות, פירות וירקות, דגנים מלאים ותחליפים נוספים מהמשפחה של מוצרי השומן הרווי. מנגד, מומלץ להימנע מצריכה של חטיפים וממתקים, מאכלים תעשייתיים כאלו ואחרים, אלו גורמים ומעודדים התפתחות של נגעים בעור. 

אקנה בתקופת הריון – כיצד להתנהל?

בעיקר בטרימסטר הראשון להריון, מיוחסים בקרב נשים בהריון שינויים הורמונליים. לרוב, לקראת תום ההריון האקנה חולף, אך ישנם מקרים בהם זה לא המצב. בעת ההריון, האקנה עשוי להחמיר, ונשים שבעבר טופלו בתרופות, קרמים או משחות, ייאלצו לעצור את השימוש בהם בעקבות ההריון.

אז כיצד בכל זאת ניתן להתמודד עם אקנה בהריון?

אמנם לא ניתן להתמודד בסיוע של משחות וכדורים, אך כן ניתן להתמודד על ידי טיפול טבעי על בסיס שינוי תזונתי והפחתה של מתח בקרב ההריונית. חשוב לציין כי מומלץ להתייעץ עם רופא עור ועם גניקולוג על מנת לשקול בהמשך תהליך תרופתי, וכן גם פיקוח על מהלך הריון תקין לצד שינוי תזונתי נכון ותקין.

אם גם אתם סובלים מאקנה, אנחנו בקמדיס מזמינים אתכם לקבל ייעוץ חינם מהמומחים שלנו. אנו מתמחים בפתרונות לבעיות של אקנה ואקזמות אחרות, עור אדמומי או יבש, קרקפת יבשה, בעיות עור, גרד, פסוריאסיז ועוד. מלאו את הפרטים הבאים לייצירת קשר עם קמדיס:

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Pocket
WhatsApp

רוצים לקבל עדכונים בכל פעם שמאמר חדש עולה לאתר?

תוכן עניינים

הצטפרו לדיוור והשארו מעודכנים!

דילוג לתוכן